Jezus is mijn Redder

Betreed met mij de kern van de goddelijke eeuwigheid

 

    Het blijkt uit meerdere bronnen dat mensen op zoek zijn naar hun diepste kern. Een van de aangeboden mogelijkheden is om mindfulness & meditatie je werkelijk eigen te maken, zodat je het in je dagelijkse leven weet toe te passen. Het kan van een cursus tot zelfrealisatie beoefend worden, ja, in een ongedwongen sfeer kan je het in jouw eigen tempo jouw eigen maken.

 

    Dan hebben wij ook 'The Secret' die je helpt te bereiken wat je zelf voor onmogelijk houdt: geluk, gezondheid,  geld, succes en relaties. Het openbaart alle facetten van het geheim, dat het leven transformeerde van iedereen die er ooit mee in aanraking kwam. Het roept iedereen op om het geheim te kennen en het onmogelijke te bereiken.  

 

    Dan hebben wij ook nog Paulo Coelho. Hij ontmoette in Amsterdam een man die hij in een eerder visioen had gezien. De man raadde hem aan zich te bekeren tot het katholicisme, en een pelgrimsreis naar Santiago de Compostella te ondernemen. In 1986 besluit hij om daadwerkelijk die pelgrimsroute te gaan lopen, waarna hij besluit om zich te concentreren op het schrijven van romans. In 1987 verschijnt zijn tweede boek 'De Alchemist', die zorgt voor zijn internationale doorbraak. In 29 landen staat dit boek op nummer één van de bestsellers en tot nu toe zijn er meer dan 32 miljoen exemplaren van verkocht.

 

     Velen vinden dat een dergelijke diepste kern helemaal niet bestaat. Ze vinden dat wij van alles willen, dag en nacht, waar iedereen achter probeert te komen. Je wilt eten, drinken, muziek, seks, maar ook: vriendschap, werken, je leven doorbrengen met iemand. Het gaat volgens hen erom die verlangens te ordenen, te begrijpen, en je af te vragen wat je nu eigenlijk echt zelf wilt, dat je moet leren om ergens achter te staan, en dat vervolgens in praktijk brengt, want daar zou je vrij door worden.

 

     Verder vinden zij dat wanneer je erachter komt dat je iets anders wilt dan waar je nu zit, dat je dan overweegt om over te stappen op een ander spoor, want opnieuw beginnen is niet voor niets populair tegenwoordig. Ikzelf heb dat ook gedaan met achterlating van partners, kinderen, vrienden, kennissen en collega’s. Omdat iedereen dit kennelijk ook een bevrijding vond was/is daarmee mijn 'verantwoordelijkheid' voor hen ook overbodig geworden.  

 

     Ik ben op mijn vijfenvijftigste erachter gekomen dat ik God alleen door openbaring leer kennen, dat Hij ofwel door het geopenbaarde woord kenbaar wordt of voor eeuwig onbekend blijft. Ik raadpleeg nu de Schriften en niet meer de geleerden en/of filosofen, want in de grote profetie van Johannes over de herstelling van het evangelie, is er een engel die in het midden van de hemel vliegt en dat dit gebeurde om de mens tot de kennis van de ware God te brengen en te leren: "Vreest God en geeft Hem eer en aanbidt Hem, die de hemel en de aarde en de zee en de waterbronnen gemaakt heeft." (Zie Openbaring 14:7.)

 

    Dat betekent dat er, vanaf de herstelling van het evangelie en de kerk van Jezus in 1830, weer een beroep op de mens wordt gedaan om zijn Schepper te aanbidden en te dienen, en zich af te keren van de verkeerde ideeën die over God de ronde doen. Nu ik die ultieme waarheid tot in mijn vingertoppen kan voelen, ben ik in mijn diepste goddelijke kern gekomen en ik roep iedereen op om met mij de goddelijke eeuwigheid te betreden en geestelijk gezien het eeuwige leven te bereiken, in Jezus Christus naam. Amen.